Apimodül Ukrayna’da kullanılmaktadır. Biyoenerji temeline göre çalışır. Üzerine uzandığımız yaklaşık 300- 400 bin arı, bize kendi enerjileriyle etki eder. İçeriye arılar giremez. Arıların özel kovanlarının girişi, ağaç evin farklı duvarındadır. İçeriye arıların sesi, kovanın havası gelir. Buradan alınacak fayda içerideki kişinin arılarla iletişimine bağlıdır. Meditasyon teknikleri bu faydayı artırmaktadır. Araştırma amaçlı gürültüden kirlilikten uzak Dağyenice’deki tıbbi aromatik bahçemizde bu uygulamayı yapmaktayım.
Diğer hayvanlardan ayrı olarak, Kur’an-ı Kerim’de bal arılarına yer verilir.
NAHL SURESİ
(68) Ve rabbin bal arısına şöyle ilham etti: “Dağlardan , ağaçlardan ve insanların kurdukları çardaklarda kendine evler edin.
(69) “Sonra meyvelerin hepsinden ye de Rabbinin sana kolaylaştırdığı (yaylım) yollarına gir.” Onların karınlarsından çeşitli renklerde bal çıkar. Onda insanlar için şifa vardır. Şüphesiz bunda düşünen bir(toplum) için bir ibret vardır.
Bizim için arılar, tek yönlü fayda sağladığımız malımız değildir. Beraber çalıştığımız, paylaştığımız, sahibi olmadığımız canlılardır. Elinizdeki ürün binlerce arının çalışmasıyla üretilmiştir. Yemeden önce , emeği geçen bal arılarına teşekkür ediniz. Alacağınız faydanın artacağı kanaatindeyim.
Özel yapılmış arı kovanlarının üzerine yatan insana, arıların sağlık için enerji verdiği düşünülmektedir. Rusya’da yaygın uygulanan bir yöntemdir. Apiturizmin önemli bir koludur. Değişik mimarilerde yapılan; doğaya uygun, küçük evlerin bir yönünden arılar kovanlarına girmektedir. Kovanlar insanlar üzerine yatabilecek şekilde yapılmıştır. Peteklerin üzerindeki arılarla insanların direk bir teması yoktur. Arada sesi, kovan havasını geçirebilecek ince ahşap kapaklar vardır. Arı kolonisinin kalabalık olduğu mevsimde uygulanır. En az dört adet kovan ve her birinde en az 50-60 bin arı vardır. Arılar normal koloni yaşamlarına devam ederler.
Bu sistemde arılardan gelen biyoenerji, ses, kovan havası olmak üzere; üçü birlikte etki gösterir. Üzerine yatan insan arılarla zihinsel, manevi bağlantı kurar. Şifa için aracı olmalarını diler. Bu sırada aklını günlük işlerinden uzaklaştırması gerekir. Arı evine girmeden önce kendi inancına göre hazırlık yapar. Abdest alabilir. Meditasyon yapabilir.
Bu uygulamayı mevsimi dışında yapmak fayda sağlamaz. Arıların mutlu olduğu, çevrede çiçeklerin çok olduğu dönemler uygundur. Erken ilkbahar, sonbahar ya da kışın kolonideki arı sayısı azalır. Çevreden yeterli gıda, uçucu yağ asitleri gelmez. Coğrafyaya göre uygulama zamanı değişebilir. Orijinal halinde evin içine yapay arı sesi ya da uçucu yağ nebulizasyonu yapılmaz.
Bu uygulamada; arıların sağlıklarına daha fazla önem verilmesi gerekir. Bal arılarında bazen görülebilen; yavru çürüğü gibi hastalıkların tespitinde kovanın güçlü başka bir kovanla usulüne uygun değiştirilmesi gerekir. Arı evindeki kovan oğul vermiş ve koloni nüfusu azalmışsa; koloninin değiştirilmesi gerekir. Uygulamanın yapıldığı çevre ve destek kovanların bulunduğu arılık kirlilikten uzak olmalıdır. Şehre yakın, gürültülü yerler uygun değildir. Arı zararlılarıyla mücadelede organik yöntemler tercih edilmelidir. Arıdan veya sesinden ileri derecede endişe duyan insanlar için uygun olmaz. İleri derece arı zehri alerjisi olan insanlar riske atılmamalıdır.
Ekolojik turizmin önemli bir uygulama alanı olarak; ülkemize yoğun döviz girişi sağlayabilir. Anadolu medeniyetler beşiğidir. Bu turizmi arıcılık tarihi, arıcılıkla ilgili mimarilerle birleştirilerek Avrupa’dan daha başarılı uygulayabiliriz. Arı ürünlerini alım gücü yüksek insanlara tanıtıp; arıcılığımızı hak ettiği yere taşıyabiliriz.